اورانیوم غنی شده

سه شنبه 24 فروردين 1400
20:19
یزدان

اورانیوم غنی شده



نسبت اورانیوم 238 (آبی) و اورانیوم 235 (قرمز) به طور طبیعی در برابر گریدهای غنی شده یافت می شود

اورانیوم غنی شده نوعی اورانیوم است که در آن درصد ترکیب اورانیوم 235 (نوشته شده 235U) از طریق فرایند جداسازی ایزوتوپ افزایش یافته است. اورانیوم طبیعی که از سه ایزوتوپ عمده تشکیل شده است: اورانیوم 238 (238U با 99.2739-99.2752 درصد فراوانی طبیعی) ، اورانیوم 235 (235U ، 0.7198-0.7202٪) و اورانیوم -234 (234U ، 0.0050-0.0059٪). 235U تنها نوکلید موجود در طبیعت است (به هر میزان قابل ملاحظه ای) که با نوترون های گرمایی شکافته می شود.


اورانیوم غنی شده یکی از م nuclearلفه های مهم برای تولید انرژی هسته ای غیرنظامی و سلاح های هسته ای نظامی است. آژانس بین المللی انرژی اتمی تلاش می کند تا منابع و فرآیندهای غنی شده اورانیوم را در تلاش برای اطمینان از ایمنی تولید انرژی هسته ای و جلوگیری از گسترش سلاح های هسته ای کنترل و کنترل کند.


حدود 2000 تن اورانیوم بسیار غنی شده در جهان وجود دارد که بیشتر برای انرژی هسته ای ، سلاح هسته ای ، پیشرانه نیروی دریایی و مقادیر کمتری برای راکتورهای تحقیقاتی تولید می شود.


238U باقیمانده پس از غنی سازی به عنوان اورانیوم ضعیف شده (DU) شناخته می شود و نسبت به اورانیوم طبیعی نیز بسیار رادیواکتیو است ، اگرچه از نظر فرم دانه بندی هنوز بسیار متراکم و بسیار خطرناک است - این گرانول ها یک محصول جانبی طبیعی از عملکرد برشی هستند که باعث می شود مفید برای سلاح های نفوذ زره پوش. اورانیوم تخلیه شده با وجود رادیواکتیو ملایم ، ماده محافظت کننده در برابر اشعه نیز به شمار می رود.


برچسب ها: uranium , اورانیوم ,
[ بازدید : 8016 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به عمومی و مهندسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]