نقشه سایت و نکاتی که در هیچ جا نخواندید

دوشنبه 26 دی 1401
17:06
یزدان

نقشه سایت بهترین روش هایی که باید بدانید

در مقاله قبلی اشاره شد که خیلی ها فکر می کنند نقشه سایت اساس سئو است و یا تکیه بیش از حد به نقشه سایت یک افسانه است، از آنجایی که گفته می شود بی فایده است، در انجام نقشه سایت باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ با اینکه صدای کوبیدن کاسه رو نشنیدم نوشتمش....
سفارش ساخت سایت سفارش طراحی سایت با خوبان و بهترینان
رایج ترین افسانه های نقشه سایت
وضعیت مورد بحث در اینجا به استراتژی وب سایت با بیش از 100000 صفحه وب اشاره دارد.اگر صفحات وب مؤثر ده ها هزار وب سایت نداشته باشند، این مقاله اعمال نمی شود.


از جمله مهم ترین و مهم ترین موارد چند اصل است:

راهی پیدا کنید که خزنده بتواند تمام صفحاتی را که ارزش دسترسی به کاربر را دارند بخزد.
راهی پیدا کنید تا به خزنده‌ها بفهمانید که صفحات وب جدید را می‌توان در اسرع وقت خزید.
هنگامی که یک به روز رسانی محتوای قابل توجهی وجود دارد، چگونه می توان خزنده را به سرعت به روز کرد.

البته علاوه بر این دو اصل، جزییات زیادی نیز وجود دارد، از جمله اینکه این صفحات صفحات ارزشمندی هستند، نه فقط "موثر"، و حتی برخی از قوانین ناگفته وجود دارد، اینکه چگونه به خزنده ها اجازه ندهیم آن صفحات وب بی ارزش را بازیابی کنند و چه زمانی وب صفحات با شکست مواجه می شوند یا زمانی که شما آن را نمی خواهید، چگونه به سرعت ایندکس کردن آن را متوقف کنید.

از دیدگاه های بالا، باید بدانید که چه کاری انجام دهید:

به Google اجازه دهید از وجود صفحات وب جدید در زمان واقعی مطلع شود، بنابراین نقشه سایت باید سعی کند از به‌روزرسانی‌های دوره‌ای منظم اجتناب کند و سعی کند آنها را به صورت On-the-Fly تولید کند.
لازم است در اسرع وقت به روز رسانی شود تا موتورهای جستجو از طریق نقشه سایت سریعتر به آن صفحات وب راهنمایی کنند، بنابراین خوب است اطلاعات زمانی را به موقع ارائه دهید.

برای اندازه نقشه سایت محدودیتی وجود دارد که 2,500,000,000 URL یا 2.5 میلیارد است، اما صفحات موثر یک وب سایت عمومی با این تعداد فاصله دارند، چه رسد به صفحات ارزشمندی که می توانند ترافیک را منحرف کنند.

چیزی که واقعاً باید در نظر گرفته شود، بودجه خزنده Google است، یعنی تعداد صفحاتی که خزنده‌ها می‌توانند هر روز بخزند. یک وب‌سایت بزرگ می‌تواند میلیون‌ها جستجو را هر روز بخزد، و حتی ممکن است وقتی وب‌سایت به‌روزرسانی می‌شود، ده‌ها میلیون جستجو شود. اما بسیار نادر است و صفحات موثر به علاوه صفحات حذف شده یک وب سایت می تواند ده ها میلیون باشد.

معمولاً یک عدد را مشاهده می کنیم: گوگل می تواند به طور متوسط ​​در یک روز نسبت وب سایت ها را بخزد. در بین وب سایت هایی که بیش از صدها هزار صفحه دارند، این تعداد باید بین 15٪ تا 150٪ باشد. همه صفحات وب معتبر در غیر این صورت این کار را انجام می دهد. یک هفته برای خزیدن کل وب سایت وقت بگذارید. این یک "SEO KPI" بسیار مهم است، زیرا این همان ارزشی است که خزنده های گوگل در مورد این وب سایت فکر می کنند. معمولاً هر چه بیشتر خزیدن کنید ارزش آن بیشتر است و برعکس درست است.کوهنوردی کمتر این است که فکر کنیم ارزشی ندارد.

بنابراین زمانی که نقشه سایت وب سایت عددی را ارائه می دهد که از بودجه خزنده بیشتر است، مشکلی وجود دارد، اگرچه عدد فوق باید تبدیل شود، یعنی "گزارش آمار بازیابی" به جای تعداد، تعداد تمام جستجوها را ارائه می دهد. از صفحات، بنابراین بستگی به HTML دارد.یک ستون صحیح است.

چگونه این بودجه خزنده را ببینیم؟ حداقل چند مکان برای جستجو:

اعداد بسیار مستقیمی در گزارش آمار جستجو وجود دارد، می توانید ببینید که هر روز چند بار برای خزیدن (تعداد درخواست های جستجو) می آیید، اگرچه بستگی به قسمت HTML دارد، اما اگر یک وب سایت خوب دارای یک بستر تصویر یا API خوب باشد. سرور هنگامی که دستگاه جدا می شود، می توانید مستقیماً به آن نگاه کنید.
همچنین در گزارش آمار جستجو "روش کشف" (با توجه به هدف) وجود دارد، اگر وب سایت تغییرات زیادی در URL و طرح بندی نداشته باشد، تعداد باید کمتر از 5٪ یا حتی 3٪ باشد. اگر خیلی بالا باشد خزنده نیست بودجه کافی نیست یا در ساختار URL یا هنگام ایجاد لینک مشکلی وجود دارد (این مشکل را می توان در مقاله نوشت).
در بخش Exclusions پوشش عبارت "یافت شد - در حال حاضر ایندکس نشده" وجود دارد، این عدد باید "0/0" باشد، یا عددی که بسیار کم است و کمتر از 1٪ صفحه است و حتی در آنجا رشد نخواهد کرد. اگر URL های موجود در آن حاوی صفحات وب با ارزش باشد، مشکل است.

البته این ارقام باید در محدوده ای باشد که در بالا ذکر شد، به این معنی که خود بودجه خزنده Crawler Budget اشکالی ندارد، در مرحله بعد، واقعاً باید به نحوه استفاده از "بهترین استفاده از نقشه سایت" فکر کنیم.

دوستان و همکارانم ضرب المثلی را شنیده اند که من اغلب می گویم:

"از نقشه سایت XML استفاده نکنید ~~~~~"

این جمله درست است، اما در واقع مشروط است. این معمولا زمانی است که بودجه خزنده ذکر شده در بالا و بازیابی مشکلی ندارد. شما نباید به نقشه سایت تکیه کنید تا به گوگل اجازه دهید URL ها را کشف کند، اما به خوب تکیه کنید پیوند ساختمان لینک ایجاد شده است. .

هنگامی که یک صفحه وب به روز می شود، به خصوص هنگامی که یک پیوند ظاهر می شود، خزنده URL پیوند را می خزند، خواه یک صفحه وب جدید باشد یا "Refresh/Refresh" آدرس وب سایت در صفحات میانی مانند صفحات، برگه ها و غیره ظاهر می شود. ، یا می تواند در صفحات محتوای مرتبط یا حتی یک پیوند دو طرفه ظاهر شود. این بهترین "نقشه سایت" است.

فقط این است که یک وب سایت باید چنین پیش نیازی را به خوبی انجام دهد نه تنها برای داشتن "جمع آوری و پیش بینی رفتار" خوب (حدس زدن قصد)، محتوای خوب "تحلیل معنایی" و "توصیه مسئله"، بلکه خود صفحه وسط نیز باید به اندازه کافی خوب باشد. بدون ذکر همکاری خوب "UI/UX"، ویراستاران و نویسندگان باید "خوانش گسترده" و نمایه برچسب و ساختار معنایی (مانند زیرنویس) خوبی داشته باشند، تا نقشه سایت واقعاً غیر ضروری باشد.

اما این دشوارتر از انجام یک نقشه سایت خوب است، بنابراین مصالحه نهایی:

"فقط از RSS استفاده کنید..."


از آنجایی که Google می تواند از RSS/Atom برای انجام نقشه سایت استفاده کند، مهمتر از آن، چندین ویژگی مهم وجود دارد:

RSS معمولاً محتوای URL زیادی را شامل نمی شود، فقط از جدیدترین آنها استفاده می شود، بنابراین می توان بلافاصله بدون نیاز به منابع زیادی تولید کرد.
RSS دارای یک مهر زمانی است که به خزنده می گوید که آیا باید بخزد یا خیر.
RSS را می توان در بسیاری از مکان ها استفاده کرد و هنوز هم تعدادی از کاربران RSS Reader وجود دارند.
RSS را می توان در مرکز انتشار Google News برای بهبود فراوانی و کامل بودن Google News استفاده کرد.
RSS همیشه با Rotate به‌روزرسانی می‌شود، حتی اگر مقاله به زودی پس از برداشتن از قفسه دوباره ظاهر نشود، هیچ خطایی وجود نخواهد داشت.
RSS می تواند به عنوان مقدمه برای تبادل اطلاعات استفاده شود و بسیاری از سیستم ها در حال استفاده هستند.
RSS چیزی است که می تواند به عنوان Sitemp استفاده شود، برای جلوگیری از انجام کارهای تکراری، فقط این کار را انجام دهید.
نوشتن RSS آسان است و حتی تعدادی کتابخانه وجود دارد و وردپرس حتی داخلی است.
......

"آیا نقشه سایت XML واقعا غیر قابل استفاده است؟ 』

پس از مطالعه نکات بالا، می دانید که RSS واقعاً می تواند مشکلات فوق را حل کند، مهمترین آنها این است که نقشه سایت XML به راحتی قابل نگهداری نیست. مشکلات صفحه فهرست و غیره به این معنی نیست که نمی توان از آن استفاده کرد، زیرا این تنها مشکل صفحه "جزیره/یتیم" را باقی می گذارد.

یعنی از نظر مزایای بسیار، RSS می تواند جایگزین نقشه سایت XML برای مشکلات بسیار شود، اگر توانایی توسعه کافی نباشد یا وب سایت در حالت عادی کار کند، نیازی به استفاده از نقشه سایت XML نیست، اما در واقع وجود دارد. هنوز هم استفاده خوبی است این وضعیت برای نقشه سایت (XML) بسیار مناسب است، که برای نمایه سازی صفحات وب استفاده نمی شود، بلکه برای حذف فهرست صفحات وب استفاده می شود.

مدیریت وب سایت اغلب با نیاز به حذف سریع برخی از صفحات از موتور جستجو مواجه می شود. این ممکن است به دلیل کپی رایت، خطا یا حملات باشد و ممکن است تعداد زیادی از این صفحات وجود داشته باشد و برای پیاده سازی RSS مناسب نیست، چه برسد به اینکه بگذریم. اگر می‌خواهید برای تعداد زیادی از URLها به Index API تکیه کنید، در این زمان، «کارآمد» است که نقشه سایت XML را به‌عنوان یک اعلان یک‌باره در نظر بگیرید.

اگرچه گوگل مستقیماً گفته است که چرخه ضبط XML بسیار بدتر از RSS است، اگر فقط یک بار گرفتن آن برای گوگل الزامی باشد چه؟
بهترین روش‌ها برای نقشه‌های سایت XML و فیدهای RSS/Atom | وبلاگ مرکزی جستجوی Google | توسعه دهندگان Google
سطح وب‌مستر: متوسط ​​تا پیشرفته ارسال نقشه‌های سایت می‌تواند بخش مهمی از بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها باشد. نقشه‌های سایت…


یعنی ابتدا صفحه‌ای را که می‌خواهید حذف کنید به کد پاسخ HTTP به 404 تغییر دهید یا noindex را به متا داده اضافه کنید و سپس این فهرست‌های URL را در یک نقشه سایت (XML یا txt) درآورید و در جستجو قرار دهید. کنسول نقشه سایت را ارسال کنید، خزنده آن را به سرعت به روز می کند، در این زمان، به دلیل 404 یا noindex، به سرعت از فهرست حذف می شود و سپس می توان آن را از نقشه سایت حذف کرد تا از هدر رفتن بودجه خزنده جلوگیری شود...

البته فرض این مشکل این است که وب سایت تعداد زیادی نقشه سایت را ارسال نکرده و سپس نقشه سایتی را که می خواهد از فهرست خارج شود در صف قرار داده است، بنابراین مدتی طول می کشد تا اعمال شود، اگرچه این نیز یکی از موارد است. دلایل عدم استفاده از تعداد زیادی از URL Sitemaps.

"آیا استراتژی بهتر از نقشه سایت وجود دارد؟ 』

البته پاسخ مثبت است، درست مانند Google Index API که در بالا ذکر شد، می توان از آن به عنوان یک راه سریعتر برای خزنده برای فهرست کردن URL ها استفاده کرد، اما روزانه تنها 200 URL وجود دارد، بنابراین برای وب سایت های بزرگ، هزاران صفحه وب تولید می شود. هر روز قابل اجرا نیست و این قسمت در حال حاضر عمدتاً برای زندگی یا کار استفاده می شود، ناگفته نماند که نیاز به اجرای پرسنل فنی دارد.

استفاده دیگر در RSS WebSub است که در مرکز انتشارات Google News نیز استفاده می شود، اما از نظر تئوری این یک خزنده متفاوت است، مشخص نیست که آیا اطلاعات را مبادله می کند یا خیر، اما معمولاً یک ورود به Google News نیز وجود دارد که راهی برای افزایش ترافیک .

اما با این همه گفتن، باز هم می‌خواهم یک نکته کلیدی را بازگردانم، یک وب‌سایت باید لینک‌های خوبی برای کلیک کردن کاربران داشته باشد. وب‌سایت باید به این موارد فکر کند و آنها را پیاده‌سازی کند. برای چیزهای اساسی مانند نقشه سایت لازم نیست. زیرا اگر واقعاً چنین "ساختار سایت" حاصل شود، تقصیر اوست که گوگل به خوبی خزیده نیست، نه شما. اشتباه است، اگرچه در نهایت شما هنوز باید در مقابل گوگل تعظیم کنید و "باگ ها را به عنوان ویژگی ها تلقی کنید"، این یک چیز دیگر است. موضوع.

توجه: اما ویدئو، تصویر و نقشه سایت خبری موضوع دیگری است، بنابراین در این مقاله در مورد آن صحبت نمی کنم

[ بازدید : 42 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به عمومی و مهندسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]