اصل عدم قطعیت استارتاپ

يکشنبه 2 مرداد 1401
22:39
یزدان

اصل عدم قطعیت استارتاپ

کاوش در مبادله غیرممکنی که همه استارتاپ ها باید انجام دهند: شرط بندی در حال حاضر در مقابل شرط بندی برای آینده.

عکس بن ویکز در Unsplash


شباهت شگفت انگیزی بین فرآیند راه اندازی یک شرکت و علم وحشی فیزیک کوانتومی وجود دارد. هر دو هرج و مرج، غیرقابل پیش بینی و از بسیاری جهات ضد شهود هستند. و یک اصل خاص که فکر می کنم به خوبی ترجمه می شود، همان چیزی است که من آن را اصل عدم قطعیت راه اندازی می نامم.

انجام پروژه متلب متلب

در اواخر دهه 1600، آیزاک نیوتن به تنهایی درک بشر از جهان را تغییر داد. در یک بازه زمانی چند ساله، او حساب دیفرانسیل و انتگرال را اختراع کرد، قوانین حرکت را استخراج کرد، همه جا بودن گرانش را توضیح داد و بسیاری از شاهکارهای باورنکردنی دیگر را انجام داد. زیربنای بسیاری از کارهای او در فیزیک، مشاهده ای نسبتاً ساده و به ظاهر واضح است: اشیا را می توان فقط در یک مکان در یک زمان پیدا کرد، و فقط می توان آنها را در حال حرکت در یک جهت در یک زمان مشاهده کرد. اما همانطور که مشخص است، نیوتن اشتباه کرده است.


اصل عدم قطعیت را وارد کنید. سه قرن بعد، در سال 1927، ورنر هایزنبرگ ثابت کرد که محدودیتی اساسی برای دقت اندازه گیری جهان وجود دارد. به طور خاص، هرچه سرعت یک ذره خاص را دقیق‌تر اندازه‌گیری کنیم، موقعیت آن ذره را می‌توان با دقت کمتری اندازه‌گیری کرد و بالعکس.


به عنوان مثال، اگر کسی بخواهد به یک الکترون نگاه کند و جهت حرکت آن را تعیین کند، متوجه می‌شود که با دقیق‌تر شدن اندازه‌گیری جهت آن، اندازه‌گیری‌های آنها در مورد موقعیت آن کمتر خواهد بود. و بنابراین زیربنای کل جهان و تمام قوانین فیزیک آن یک معامله است. همیشه باید بین شناخت حال (موقعیت) و دانش آینده (جهت) مصالحه ای صورت گیرد.

طراحی لوگو با بهترین طراحان لوگو

در دنیای استارتاپ ها هم همینطور است. من حرفه‌ام را صرف ساختن محصولات و ویژگی‌های مصرفی کرده‌ام که همه آن‌ها به درستی شروع نشدند. برخی از آنها مخاطبان خود را پیدا کردند و موفق شدند. بسیاری از آنها هرگز واقعاً کار نکردند و متعاقباً شکست خوردند. با این حال، همه آن‌ها یک سفر بسیار رایج و بسیار دشوار را پشت سر گذاشتند، سفری که در اصل عدم قطعیت استارت‌آپ دنبال می‌شد.


در اوایل چرخه عمر یک محصول، تیمی که آن را توسعه می‌دهد، مفروضات خاصی را در مورد نیازهای مشتری، رقابت، درک کاربر، نیروهای بازار گسترده‌تر و غیره ایجاد می‌کند. . با این حال، همیشه روشن نیست که چگونه آنها اشتباه می کنند، و اینکه آیا این فرضیات نادرست نیاز به یک تغییر جزئی دارند یا یک محور بزرگ.


یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی استارت‌آپ‌ها در هر مرحله از توسعه اولیه این است که تصمیم بگیرند کدام یک از مفروضات متعدد خود را می‌خواهند دو برابر کنند و کدامیک را می‌خواهند بازبینی کنند. این اصل عدم قطعیت استارتاپ در کار است. با توجه به اینکه یک استارت‌آپ نمی‌داند کدام شرط به نتیجه می‌رسد، همیشه بین تمایل او به تقویت تعهدش به هر ایده خاص و تمایلش برای حفظ اختیاری بودن و ادامه یافتن راه‌های جدید، یک معاوضه وجود دارد. این یک طنز غم انگیز است: شرکت می خواهد به سرعت رویکرد برنده را پیدا کند تا بتواند تمام منابع خود را به این ایده اختصاص دهد. اما از آنجایی که نمی داند کدام رویکرد برنده است، به طور همزمان از سرمایه گذاری بیش از حد و منحرف کردن منابع از اکتشاف می ترسد.


من بارها و بارها این اتفاق را دیده ام. به عنوان مثال، در روزهای اولیه شرکت من Anchor، ما تمایل داشتیم که ترجیحات اختیاری و تکرار را بیش از حد نمایه کنیم. و در حالی که این کار موثر بود و در نهایت منجر به یک محصول عالی شد، اما زمان بسیار زیادی طول کشید (و زمان، برای یک استارتاپ، تنها تابع یک چیز است: پول محدود در بانک). اگر بیش از این طول می کشید، ممکن است کار نکرده باشد. من عکس آن را در استارت‌آپ‌های دیگر نیز دیده‌ام، جایی که عدم تکرار و تعهد بی‌موجه به یک فرضیه زودهنگام، کشنده است.


اصل عدم قطعیت استارتاپ نشان می دهد که هر چه بیشتر بر زمان حال تمرکز کنید، کمتر می توانید برای آینده آماده شوید. و هرچه بیشتر برای آینده آماده شوید، اکنون کمتر موثر خواهید بود. جادوی موفقیت به این بستگی دارد که یک استارتاپ راهی برای خروج از برزخ اصل عدم قطعیت استارتاپ پیدا کند.


طراحی سایت سفارش طراحی سایت طراحی سایت

چه زمانی این catch-22 مانع توسعه محصولات جدید می شود؟ زمانی که محصولات به نقطه عطف گریزان Product Market Fit برسند. این اصطلاح معمولاً به عنوان چیزی شبیه به "زمانی که یک محصول مخاطبان هدف خود را پیدا می کند و می تواند تقاضای آنها را برآورده کند" تعریف می شود. این مرحله فوق العاده ای است که در آن توسعه از محورها و تکرار و به مقیاس گذاری تغییر می کند.


اما من فکر می کنم تعریف دیگری از Product Market Fit به همان اندازه درست است. این نقطه ای است که اصل عدم قطعیت استارتاپ بخشنده تر می شود. وقتی یک تیم این اطمینان را به دست آورد که می داند کجاست (موقعیت خود)، می تواند توجه و منابع خود را به سمت رشد و مقیاس پذیری (سرعت خود) منحرف کند.


اصل عدم قطعیت استارت آپ واقعی است و برندگان و بازندگان را به طور یکسان تحت تأثیر قرار می دهد. هر شرکت بزرگی که شما را انجام داد


[ بازدید : 468 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به عمومی و مهندسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]