کاهش ارزش HEU

سه شنبه 7 ارديبهشت 1400
19:01
یزدان

کاهش ارزش

نقطه مقابل غنی سازی ، کاهش ارزش است؛ HEU مازاد را می توان به LEU کاهش داد تا آن را برای استفاده در سوخت هسته ای تجاری مناسب کند.انجام انواع پروژه انجام پروژه دانشجویی انجام پروژه


ماده اولیه HEU می تواند حاوی ایزوتوپ های ناخواسته اورانیوم باشد: 234U یک ایزوتوپ جزئی است که در اورانیوم طبیعی موجود است. در طی فرآیند غنی سازی ، غلظت آن افزایش می یابد اما زیر 1٪ باقی می ماند. غلظتهای بالای 236U محصول جانبی حاصل از تابش در یک راکتور است و بسته به سابقه ساخت آن ممکن است در HEU موجود باشد. پردازش مجدد HEU از راکتورهای تولید مواد سلاح هسته ای (با آزمایش 235U تقریباً 50٪) ممکن است حاوی 236U غلظت 25٪ باشد ، در نتیجه غلظت های تقریباً 1.5٪ در محصول مخلوط LEU وجود دارد. 236U یک سم نوترون است. بنابراین برای جبران وجود 236U باید غلظت واقعی 235U در محصول LEU افزایش یابد.


مخلوط می تواند NU یا DU باشد ، اما بسته به کیفیت مواد خوراکی ، SEU با وزن 1.5٪ وزنی 235U ممکن است به عنوان مخلوط برای رقیق کردن محصولات جانبی ناخواسته که ممکن است در خوراک HEU وجود داشته باشد ، استفاده شود. در صورت استفاده از NU یا DU ، در برخی موارد غلظت این ایزوتوپ ها در محصول LEU می تواند از مشخصات ASTM بیشتر شود. بنابراین ، کاهش ارزش HEU به طور کلی نمی تواند به مشکل مدیریت پسماند ناشی از ذخایر بزرگ موجود اورانیوم تخلیه شده کمک کند. در حال حاضر ، 95 درصد از ذخایر اورانیوم ضعیف شده در جهان در ذخیره سازی امن باقی مانده است.


یک تعهد بزرگ در کاهش نرخ بهره به نام برنامه مگاتون به مگاوات HEU درجه سلاح شوروی سابق را به سوخت راکتورهای قدرت تجاری ایالات متحده تبدیل می کند. از سال 1995 تا اواسط سال 2005 ، 250 تن اورانیوم غنی شده بالا (کافی برای 10 هزار کلاهک کلاهک) در اورانیوم غنی شده کم بازیافت شد. هدف این است که تا سال 2013 500 تن بازیافت شود. برنامه غیرفعال سازی کلاهک های هسته ای روسیه حدود 13٪ از کل نیاز جهانی به اورانیوم غنی شده تا سال 2008 را تشکیل می داد.


شرکت غنی سازی ایالات متحده در دفع بخشی از 174.3 تن اورانیوم بسیار غنی شده (HEU) که ​​دولت ایالات متحده در سال 1996 به عنوان مواد مازاد نظامی اعلام کرد ، نقش داشته است. این مواد HEU از طریق برنامه HEU Downblending ایالات متحده ، از کلاهک های هسته ای متلاشی شده ایالات متحده ، در سوخت اورانیوم غنی شده کم (LEU) بازیافت شد که توسط نیروگاه های هسته ای برای تولید برق استفاده می شود.فتوشاپ انجام پروژه فتوشاپ پروژه های فتوشاپ


امکانات غنی سازی جهانی

کشورهای زیر برای کارکرد امکانات غنی سازی شناخته شده اند: آرژانتین ، برزیل ، چین ، فرانسه ، آلمان ، هند ، ایران ، ژاپن ، هلند ، کره شمالی ، پاکستان ، روسیه ، انگلستان و ایالات متحده بلژیک ، ایران ، ایتالیا و اسپانیا دارای علاقه سرمایه گذاری در کارخانه غنی سازی Eurodif فرانسه است و سهام ایران 10٪ از اورانیوم غنی شده را به آن اختصاص می دهد. کشورهایی که در گذشته برنامه های غنی سازی داشته اند شامل لیبی و آفریقای جنوبی هستند ، اگرچه تاسیسات لیبی هرگز عملیاتی نبود. استرالیا یک فرآیند غنی سازی لیزر موسوم به SILEX ایجاد کرده است ، که قصد دارد آن را از طریق سرمایه گذاری مالی در یک شرکت تجاری آمریکایی توسط جنرال الکتریک دنبال کند. همچنین ادعا شده است که اسرائیل یک برنامه غنی سازی اورانیوم دارد که در سایت مرکز تحقیقات هسته ای Negev نزدیک دیمونا واقع شده است. .


نام کد

در طول پروژه منهتن ، اورانیوم بسیار غنی شده با درجه اسلحه ، آلیاژ نام رمز ، نسخه کوتاه شده از آلیاژ Oak Ridge ، پس از مکان گیاهانی که اورانیوم غنی شده است ، داده شد. اصطلاح آلیاژ هنوز هم گاهی اوقات برای اشاره به اورانیوم غنی شده استفاده می شود.


[ بازدید : 3581 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به عمومی و مهندسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]