جداسازی ایزوتوپ لیزر مولکولی (MLIS)

چهارشنبه 1 ارديبهشت 1400
23:22
یزدان

جداسازی ایزوتوپ لیزر مولکولی (MLIS)

جداسازی ایزوتوپ لیزر مولکولی از لیزر مادون قرمز استفاده شده به سمت UF6 استفاده می کند ، مولکول های مهیج حاوی یک اتم 235U. لیزر دوم باعث آزاد شدن یک اتم فلوئور می شود و پنتا فلوراید اورانیوم را ترک می کند و سپس از گاز رسوب می کند.


جداسازی ایزوتوپها توسط تحریک لیزر (SILEX)انجام پروژه انجام پروژه های دانشجویی انجام انواع پروژه

جداسازی ایزوتوپ ها توسط تحریک لیزر یک پیشرفت استرالیایی است که از UF6 نیز استفاده می کند. پس از طولانی شدن فرآیند توسعه که شامل شرکت غنی سازی USEC و کسب حقوق تجاری این فناوری توسط شرکت USEC بود ، انرژی هسته ای GE Hitachi (GEH) در سال 2006 با Silex Systems توافق نامه تجاری سازی امضا کرد. GEH از آن زمان حلقه آزمایش نشان داده و برنامه های خود را برای ساخت یک تسهیلات اولیه تجاری. جزئیات فرآیند با توافق نامه های بین دولتی بین ایالات متحده ، استرالیا و نهادهای تجاری طبقه بندی و محدود می شود. پیش بینی شده است که SILEX به منظور کارآیی کارآمدتر از تکنیک های موجود تولید شده است ، اما باز هم ، رقم دقیق طبقه بندی شده است. در آگوست سال 2011 ، Global Laser Enrichment ، یکی از شرکت های تابعه GEH ، به کمیسیون تنظیم مقررات هسته ای ایالات متحده (NRC) درخواست اجازه ساخت یک کارخانه تجاری را داد. در سپتامبر 2012 ، NRC مجوز ساخت GEH را برای ساخت و بهره برداری از یک کارخانه تجاری غنی سازی SILEX صادر کرد ، اگرچه این شرکت هنوز تصمیم نگرفته بود که آیا این پروژه برای شروع ساخت به اندازه کافی سودآور است یا خیر ، و علی رغم نگرانی ها از اینکه این فناوری می تواند به گسترش هسته ای کمک کند .


سایر تکنیک ها

فرآیندهای آیرودینامیکی


نمودار شماتیک نازل آیرودینامیکی. هزاران هزار از این ورقه های کوچک در یک واحد غنی سازی ترکیب می شوند.


فرآیند تولید LIGA مبتنی بر اشعه ایکس در اصل در Forschungszentrum Karlsruhe ، آلمان برای تولید نازل برای غنی سازی ایزوتوپ ساخته شد.

مجری ساختمان مهندس مجری ساختمان مجری ذیصلاح

فرآیندهای غنی سازی آیرودینامیکی شامل تکنیک های نازل جت بکر است که توسط E. W. Becker و همکارانش با استفاده از فرایند LIGA و فرایند جداسازی لوله گرداب ساخته شده است. این فرایندهای جداسازی آیرودینامیکی ، همانطور که سانتریفیوژ گاز انجام می شود ، به انتشار هدایت شده توسط شیب فشار بستگی دارد. به طور کلی این ضرر را دارد که نیاز به سیستم پیچیده آبشار از عناصر جدا کننده جداگانه برای به حداقل رساندن مصرف انرژی است. در واقع ، فرآیندهای آیرودینامیکی را می توان به عنوان سانتریفیوژهای غیر چرخان در نظر گرفت. افزایش نیروهای گریز از مرکز با رقت شدن UF6 با هیدروژن یا هلیوم به عنوان گاز حامل با دستیابی به سرعت جریان بسیار بیشتر برای گاز حاصل از آن است که می توان با استفاده از هگزا فلورید اورانیوم خالص به دست آورد. شرکت غنی سازی اورانیوم در آفریقای جنوبی (UCOR) آبشار مداوم جداسازی گرداب هلیکون را برای نرخ تولید بالا غنی سازی کم و قابل توجهی متفاوت نیمه دسته ای پلساکون با سرعت تولید کم آبشار غنی سازی بالا هر دو با استفاده از یک طراحی جدا کننده لوله گرداب خاص ، و هر دو مستقر کرد. در کارخانه صنعتی تجسم یافته است. یک کارخانه نمایشی توسط NUCLEI ، کنسرسیومی به رهبری Industrias Nucleares do Brasil در برزیل ساخته شد که از فرایند نازل جداسازی استفاده می کرد. با این حال ، تمام روش ها دارای مصرف انرژی بالا و نیازهای قابل توجهی برای حذف گرمای اتلاف هستند. در حال حاضر هیچ یک از آنها هنوز استفاده نمی شود.


[ بازدید : 3368 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به عمومی و مهندسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]