زنجیره مارکوف در سئو چیست؟ بررسی آن

پنجشنبه 6 بهمن 1401
21:26
یزدان

تسلط بر زنجیره مارکوف: استفاده از قدرت تحلیل لینک در سئو


به عنوان یک متخصص سئو، اهمیت شناسایی صفحات مهم در یک وب سایت و پیش بینی فرصت های پیوند بالقوه را می دانم. به همین دلیل است که من از یک ابزار قدرتمند در کار خود استفاده می کنم: زنجیرهای مارکوف. در این مقاله، من توضیح خواهم داد که زنجیره مارکوف چیست، چگونه کار می کند، و چگونه می توانید از آن برای بهبود استراتژی ساخت لینک سئو خود استفاده کنید.

سفارش ساخت سایت و طراحی سایت در فریلنس پروژه

زنجیر مارکوف چیست؟


زنجیره مارکوف یک مدل ریاضی است که دنباله ای از رویدادها را توصیف می کند که در آن احتمال هر رویداد فقط به وضعیت رویداد قبلی بستگی دارد. به عبارت ساده تر، این روشی برای پیش بینی نتایج آینده بر اساس رویدادهای گذشته است.


در اینجا یک مثال آورده شده است: تصور کنید در حال ورق زدن یک سکه هستید. اگر نتیجه تلنگر فعلی به نتیجه تلنگر قبلی وابسته باشد، از مدل زنجیره مارکوف پیروی می کند.

زنجیره های مارکوف چگونه در سئو کار می کنند؟

زنجیره های مارکوف چگونه در سئو کار می کنند؟


وب سایتی را تصور کنید که صفحات زیادی دارد و هر صفحه دارای پیوندهایی به صفحات دیگر است. یک زنجیره مارکوف می تواند برای تجزیه و تحلیل این الگوی پیوند و پیش بینی صفحاتی که احتمالاً در آینده به آنها پیوند داده می شود استفاده شود. این را می توان با ایجاد یک ماتریس انجام داد که احتمال جابجایی از یک صفحه به صفحه دیگر را بر اساس پیوندهایی که در حال حاضر وجود دارد نشان می دهد.


برای مثال، اگر صفحه اصلی یک وب‌سایت دارای پیوندهایی به صفحه «درباره ما»، صفحه «محصولات» و صفحه «تماس با ما» باشد، می‌توان از مدل زنجیره مارکوف برای پیش‌بینی احتمال کلیک کاربر روی هر یک از آن پیوندها استفاده کرد. بر اساس ساختار پیوند فعلی


اما چرا این موضوع برای سئو مهم است؟ با درک الگوهای پیوند در یک وب سایت، می‌توانیم مهم‌ترین صفحات برای ایجاد لینک را شناسایی کرده و فرصت‌های بالقوه پیوند را پیش‌بینی کنیم. به عنوان مثال، اگر یک صفحه در یک وب سایت دارای احتمال بالایی باشد که به آن پیوند داده شود، به احتمال زیاد مهم است و بنابراین هدف خوبی برای ایجاد لینک است.

استفاده از زنجیره های مارکوف در سناریوهای سئو واقعی

استفاده از زنجیره های مارکوف در سناریوهای سئو واقعی

عکس توسط Uriel SC در Unsplash


اکنون که اصول اولیه نحوه عملکرد زنجیره‌های مارکوف را درک کرده‌اید، اجازه دهید نمونه‌های عینی از نحوه استفاده از آن‌ها در سناریوهای سئوی واقعی را با شما به اشتراک بگذارم.

مطالعه موردی 1: وب سایت تجارت الکترونیک


من اخیراً با مشتری کار کردم که صاحب یک وب سایت تجارت الکترونیکی است که لباس و لوازم جانبی می فروشد. با استفاده از مدل زنجیره مارکوف، ساختار پیوند صفحات دسته‌بندی وب‌سایت را تحلیل کردیم. با شناسایی صفحات دسته‌هایی که احتمالاً در آینده به آنها پیوند داده می‌شوند، توانستیم تلاش‌های خود را برای ایجاد پیوند بر روی آن صفحات متمرکز کنیم. در نتیجه، ما توانستیم تعداد بک لینک ها را به وب سایت افزایش دهیم که منجر به افزایش قابل توجه ترافیک و درآمد ارگانیک شد.

مطالعه موردی 2: پایگاه خبری


در مورد دیگری، من تحلیلی از یک وب سایت خبری انجام دادم که در آن از مدل زنجیره مارکوف برای تجزیه و تحلیل ساختار پیوند مقالات وب سایت استفاده کردم. با تجزیه و تحلیل الگوهای پیوند، توانستم مقالاتی را که بیشترین احتمال لینک شدن را داشتند شناسایی کنم. این امر اثربخشی استفاده از زنجیره های مارکوف را در شناسایی صفحات مهم در یک وب سایت تایید کرد.

نتیجه


زنجیره‌های مارکوف ابزار قدرتمندی هستند که با شناسایی صفحات مهم در یک وب‌سایت و پیش‌بینی فرصت‌های پیوند بالقوه، می‌توان از آن برای بهبود ساخت لینک سئو استفاده کرد. با استفاده از مدل زنجیره مارکوف برای تجزیه و تحلیل ساختار پیوند یک وب سایت، می توانید درک عمیق تری از الگوهای پیوند به دست آورید و تصمیمات آگاهانه تری در مورد مکان تمرکز تلاش های لینک سازی خود بگیرید. ممکن است اجرای آن کمی زمان و تلاش داشته باشد، اما نتایج قطعا ارزشش را دارد.


دریافته‌ام که ترکیب زنجیره‌های مارکوف در استراتژی خود به من کمک کرده است تا به نتایج بهتری برای مشتریانم برسم. اگر به دنبال بهبود تلاش های لینک سازی خود هستید، زنجیره های مارکوف را امتحان کنید و تفاوتی که می تواند برای وب سایت شما ایجاد کند را ببینید.


برچسب ها: سئو , گوگل , رتبه بندی ,
[ بازدید : 61 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

جذب مشتری نمایندگان خودرو با تبلیغ در فضای اینترنت

شنبه 1 بهمن 1401
19:22
یزدان

نحوه افزایش تولید سرنخ در نمایندگی های خودرو

سفارش ساخت سایت , سفارش طراحی سایت در فریلنس پروژه

تولید سرنخ فرآیند شناسایی و جذب مشتریان بالقوه برای یک کسب و کار است. نمایندگی های خودرو باید تولید سرنخ را تقویت کنند تا تعداد مشتریان واجد شرایطی را که می توانند به دست آورند، افزایش دهند. با تولید سرنخ، یک نمایندگی می تواند خط لوله ای از مشتریان بالقوه ایجاد کند که ممکن است به خرید یک وسیله نقلیه علاقه مند باشند. افزایش تولید سرنخ برای نمایندگی‌های خودرو برای رقابتی ماندن، حفظ جریان ثابت معاملات، کاهش هزینه‌های جذب مشتری و رشد آینده مهم است. در اینجا چند تاکتیک برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی افزایش تولید سرنخ در نمایندگی خود آورده شده است.

تبلیغات


نمایندگی ها می توانند وسایل نقلیه و خدمات خود را از طریق رسانه های مختلف از جمله تبلیغات تلویزیونی، رادیویی و آنلاین تبلیغ کنند. این تبلیغات را می توان برای دستیابی به مناطق جمعیتی یا جغرافیایی خاص هدف قرار داد. به عنوان مثال، یک نمایندگی ممکن است در ایستگاه های رادیویی محلی یا در روزنامه های منطقه ای برای دسترسی به مشتریان بالقوه در منطقه خود تبلیغ کند. تبلیغات آنلاین نیز می تواند موثر باشد، زیرا به نمایندگی ها اجازه می دهد کلمات کلیدی یا جمعیتی خاص را هدف قرار دهند. دو نوع عمده تبلیغات در زیر توضیح داده شده است.

رسانه های اجتماعی


استفاده از رسانه های اجتماعی در حال حاضر به طور فعال بر تجربه خرید خودرو تأثیر می گذارد. تقریباً 90 درصد از خریداران خودرو که از رسانه های اجتماعی برای تحقیق استفاده می کنند، گزارش کرده اند که تأثیر مستقیمی بر تصمیم خرید نهایی آنها داشته است و فیس بوک محبوب ترین پلت فرم برای این منظور است. بنابراین، نمایندگی‌های خودرو باید از شبکه‌های اجتماعی برای دسترسی به مشتریان جدید و حفظ ارتباط با مشتریان فعلی استفاده کنند. رسانه های اجتماعی می توانند به فروشندگان خودرو کمک کنند تا سرنخ ها را به صورت ارگانیک جذب کنند. علاوه بر این، تبلیغات پولی در رسانه های اجتماعی به فروشندگان این امکان را می دهد که با دقت به مناسب ترین مخاطبان هدف دسترسی پیدا کنند و اطلاعات تماس مانند ایمیل یا شماره تلفن را مستقیماً از پلت فرم به دست آورند.

تبلیغات موتورهای جستجو


حضور قوی در موتورهای جستجو برای خریداران خودرو، که معمولا 60 درصد از زمان خود را صرف تحقیق آنلاین می کنند، حیاتی است. با استفاده از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) مطمئن شوید که سایت شما در بالای صفحات نتایج گوگل قرار دارد. این تبلیغات برای هدف قرار دادن یک مخاطب خاص طراحی شده اند و زمانی که از کلمات کلیدی مرتبط استفاده می شود ظاهر می شوند. طیف گسترده ای از تبلیغات تولید سرنخ وجود دارد که فروشندگان می توانند اطلاعات بازدیدکنندگان را به دست آورند تا آنها را وارد قیف بازاریابی خود کنند.

برنامه های وفاداری مشتری و ارجاع


برنامه‌های وفاداری برای پاداش دادن به مشتریان برای کسب و کار مستمرشان طراحی شده‌اند. این برنامه‌ها می‌توانند تخفیف‌ها، پیشنهادات ویژه یا امتیازات دیگر را به مشتریانی که مکرر از نمایندگی خرید می‌کنند، ارائه دهند. با ارائه این مزایا، نمایندگی‌ها می‌توانند مشتریان را تشویق کنند که برای خرید خودروهای آینده خود بازگردند.


اکثر بازاریابان موافق هستند که برنامه های ارجاع نسبت به هر کانال دیگری تولید سرنخ مقرون به صرفه تری ارائه می دهند. مردم تمایل دارند به نظرات نزدیکان خود اعتماد کنند، بنابراین وقتی یک مشتری فعلی محصول یا خدماتی را تایید می کند، می تواند به سرعت در بین دوستان و خانواده آنها اعتماد ایجاد کند. این می تواند تأثیر مثبتی بر فروش خودرو داشته باشد و به ساخت سریعتر آنها کمک کند.

حضور آنلاین


در عصر دیجیتال امروزی، نمایندگی ها نیاز به حضور فعال آنلاین دارند. این می تواند از طریق وب سایت و کانال های رسانه های اجتماعی آنها باشد. وب‌سایت یک نمایندگی می‌تواند اطلاعاتی در مورد موجودی، قیمت‌گذاری و گزینه‌های تأمین مالی ارائه دهد، که می‌تواند به جذب مشتریانی که به دنبال خرید آگاهانه هستند، کمک کند. همانطور که قبلا ذکر شد، حضور فعال در رسانه های اجتماعی می تواند به نمایندگی ها کمک کند تا با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنند و موجودی و خدمات خود را به نمایش بگذارند.

شراکت


با مشارکت با شرکت ها یا سازمان های محلی، نمایندگی های خودرو می توانند از مخاطبان جدیدی از مشتریان بالقوه بهره ببرند. برای مثال، یک نمایندگی ممکن است با یک تیم ورزشی محلی یا مرکز اجتماعی همکاری کند تا به گروه جدیدی از افراد که ممکن است علاقه مند به خرید یک وسیله نقلیه باشند دسترسی پیدا کند. مشارکت همچنین می تواند به افزایش دیده شدن برند برای یک نمایندگی کمک کند. به عنوان مثال، یک نمایندگی ممکن است با یک رستوران محلی یا محل برگزاری رویداد همکاری کند تا وسایل نقلیه خود را به نمایش بگذارد. این می تواند به افزایش آگاهی از نمایندگی و وسایل نقلیه آن در بین مشتریان بالقوه کمک کند. بنابراین، باعث ایجاد اعتبار و اعتماد با مخاطبان جدید می شود. وقتی مردم می بینند که یک نمایندگی به طور فعال در جامعه مشارکت دارد، می تواند به ایجاد تصویر مثبت و ایجاد اعتماد کمک کند. کارواش‌های محلی، فروشگاه‌های قطعات خودرو، فروشگاه‌های جزئیات خودرو و حتی شرکت‌های بیمه خودرو می‌توانند نامزدهای خوبی برای مشارکت در نمایندگی‌های خودرو باشند.




برچسب ها: سایت , سئو ,
[ بازدید : 1639 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

نقشه سایت و نکاتی که در هیچ جا نخواندید

دوشنبه 26 دی 1401
17:06
یزدان

نقشه سایت بهترین روش هایی که باید بدانید

در مقاله قبلی اشاره شد که خیلی ها فکر می کنند نقشه سایت اساس سئو است و یا تکیه بیش از حد به نقشه سایت یک افسانه است، از آنجایی که گفته می شود بی فایده است، در انجام نقشه سایت باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ با اینکه صدای کوبیدن کاسه رو نشنیدم نوشتمش....
سفارش ساخت سایت سفارش طراحی سایت با خوبان و بهترینان
رایج ترین افسانه های نقشه سایت
وضعیت مورد بحث در اینجا به استراتژی وب سایت با بیش از 100000 صفحه وب اشاره دارد.اگر صفحات وب مؤثر ده ها هزار وب سایت نداشته باشند، این مقاله اعمال نمی شود.


از جمله مهم ترین و مهم ترین موارد چند اصل است:

راهی پیدا کنید که خزنده بتواند تمام صفحاتی را که ارزش دسترسی به کاربر را دارند بخزد.
راهی پیدا کنید تا به خزنده‌ها بفهمانید که صفحات وب جدید را می‌توان در اسرع وقت خزید.
هنگامی که یک به روز رسانی محتوای قابل توجهی وجود دارد، چگونه می توان خزنده را به سرعت به روز کرد.

البته علاوه بر این دو اصل، جزییات زیادی نیز وجود دارد، از جمله اینکه این صفحات صفحات ارزشمندی هستند، نه فقط "موثر"، و حتی برخی از قوانین ناگفته وجود دارد، اینکه چگونه به خزنده ها اجازه ندهیم آن صفحات وب بی ارزش را بازیابی کنند و چه زمانی وب صفحات با شکست مواجه می شوند یا زمانی که شما آن را نمی خواهید، چگونه به سرعت ایندکس کردن آن را متوقف کنید.

از دیدگاه های بالا، باید بدانید که چه کاری انجام دهید:

به Google اجازه دهید از وجود صفحات وب جدید در زمان واقعی مطلع شود، بنابراین نقشه سایت باید سعی کند از به‌روزرسانی‌های دوره‌ای منظم اجتناب کند و سعی کند آنها را به صورت On-the-Fly تولید کند.
لازم است در اسرع وقت به روز رسانی شود تا موتورهای جستجو از طریق نقشه سایت سریعتر به آن صفحات وب راهنمایی کنند، بنابراین خوب است اطلاعات زمانی را به موقع ارائه دهید.

برای اندازه نقشه سایت محدودیتی وجود دارد که 2,500,000,000 URL یا 2.5 میلیارد است، اما صفحات موثر یک وب سایت عمومی با این تعداد فاصله دارند، چه رسد به صفحات ارزشمندی که می توانند ترافیک را منحرف کنند.

چیزی که واقعاً باید در نظر گرفته شود، بودجه خزنده Google است، یعنی تعداد صفحاتی که خزنده‌ها می‌توانند هر روز بخزند. یک وب‌سایت بزرگ می‌تواند میلیون‌ها جستجو را هر روز بخزد، و حتی ممکن است وقتی وب‌سایت به‌روزرسانی می‌شود، ده‌ها میلیون جستجو شود. اما بسیار نادر است و صفحات موثر به علاوه صفحات حذف شده یک وب سایت می تواند ده ها میلیون باشد.

معمولاً یک عدد را مشاهده می کنیم: گوگل می تواند به طور متوسط ​​در یک روز نسبت وب سایت ها را بخزد. در بین وب سایت هایی که بیش از صدها هزار صفحه دارند، این تعداد باید بین 15٪ تا 150٪ باشد. همه صفحات وب معتبر در غیر این صورت این کار را انجام می دهد. یک هفته برای خزیدن کل وب سایت وقت بگذارید. این یک "SEO KPI" بسیار مهم است، زیرا این همان ارزشی است که خزنده های گوگل در مورد این وب سایت فکر می کنند. معمولاً هر چه بیشتر خزیدن کنید ارزش آن بیشتر است و برعکس درست است.کوهنوردی کمتر این است که فکر کنیم ارزشی ندارد.

بنابراین زمانی که نقشه سایت وب سایت عددی را ارائه می دهد که از بودجه خزنده بیشتر است، مشکلی وجود دارد، اگرچه عدد فوق باید تبدیل شود، یعنی "گزارش آمار بازیابی" به جای تعداد، تعداد تمام جستجوها را ارائه می دهد. از صفحات، بنابراین بستگی به HTML دارد.یک ستون صحیح است.

چگونه این بودجه خزنده را ببینیم؟ حداقل چند مکان برای جستجو:

اعداد بسیار مستقیمی در گزارش آمار جستجو وجود دارد، می توانید ببینید که هر روز چند بار برای خزیدن (تعداد درخواست های جستجو) می آیید، اگرچه بستگی به قسمت HTML دارد، اما اگر یک وب سایت خوب دارای یک بستر تصویر یا API خوب باشد. سرور هنگامی که دستگاه جدا می شود، می توانید مستقیماً به آن نگاه کنید.
همچنین در گزارش آمار جستجو "روش کشف" (با توجه به هدف) وجود دارد، اگر وب سایت تغییرات زیادی در URL و طرح بندی نداشته باشد، تعداد باید کمتر از 5٪ یا حتی 3٪ باشد. اگر خیلی بالا باشد خزنده نیست بودجه کافی نیست یا در ساختار URL یا هنگام ایجاد لینک مشکلی وجود دارد (این مشکل را می توان در مقاله نوشت).
در بخش Exclusions پوشش عبارت "یافت شد - در حال حاضر ایندکس نشده" وجود دارد، این عدد باید "0/0" باشد، یا عددی که بسیار کم است و کمتر از 1٪ صفحه است و حتی در آنجا رشد نخواهد کرد. اگر URL های موجود در آن حاوی صفحات وب با ارزش باشد، مشکل است.

البته این ارقام باید در محدوده ای باشد که در بالا ذکر شد، به این معنی که خود بودجه خزنده Crawler Budget اشکالی ندارد، در مرحله بعد، واقعاً باید به نحوه استفاده از "بهترین استفاده از نقشه سایت" فکر کنیم.

دوستان و همکارانم ضرب المثلی را شنیده اند که من اغلب می گویم:

"از نقشه سایت XML استفاده نکنید ~~~~~"

این جمله درست است، اما در واقع مشروط است. این معمولا زمانی است که بودجه خزنده ذکر شده در بالا و بازیابی مشکلی ندارد. شما نباید به نقشه سایت تکیه کنید تا به گوگل اجازه دهید URL ها را کشف کند، اما به خوب تکیه کنید پیوند ساختمان لینک ایجاد شده است. .

هنگامی که یک صفحه وب به روز می شود، به خصوص هنگامی که یک پیوند ظاهر می شود، خزنده URL پیوند را می خزند، خواه یک صفحه وب جدید باشد یا "Refresh/Refresh" آدرس وب سایت در صفحات میانی مانند صفحات، برگه ها و غیره ظاهر می شود. ، یا می تواند در صفحات محتوای مرتبط یا حتی یک پیوند دو طرفه ظاهر شود. این بهترین "نقشه سایت" است.

فقط این است که یک وب سایت باید چنین پیش نیازی را به خوبی انجام دهد نه تنها برای داشتن "جمع آوری و پیش بینی رفتار" خوب (حدس زدن قصد)، محتوای خوب "تحلیل معنایی" و "توصیه مسئله"، بلکه خود صفحه وسط نیز باید به اندازه کافی خوب باشد. بدون ذکر همکاری خوب "UI/UX"، ویراستاران و نویسندگان باید "خوانش گسترده" و نمایه برچسب و ساختار معنایی (مانند زیرنویس) خوبی داشته باشند، تا نقشه سایت واقعاً غیر ضروری باشد.

اما این دشوارتر از انجام یک نقشه سایت خوب است، بنابراین مصالحه نهایی:

"فقط از RSS استفاده کنید..."


از آنجایی که Google می تواند از RSS/Atom برای انجام نقشه سایت استفاده کند، مهمتر از آن، چندین ویژگی مهم وجود دارد:

RSS معمولاً محتوای URL زیادی را شامل نمی شود، فقط از جدیدترین آنها استفاده می شود، بنابراین می توان بلافاصله بدون نیاز به منابع زیادی تولید کرد.
RSS دارای یک مهر زمانی است که به خزنده می گوید که آیا باید بخزد یا خیر.
RSS را می توان در بسیاری از مکان ها استفاده کرد و هنوز هم تعدادی از کاربران RSS Reader وجود دارند.
RSS را می توان در مرکز انتشار Google News برای بهبود فراوانی و کامل بودن Google News استفاده کرد.
RSS همیشه با Rotate به‌روزرسانی می‌شود، حتی اگر مقاله به زودی پس از برداشتن از قفسه دوباره ظاهر نشود، هیچ خطایی وجود نخواهد داشت.
RSS می تواند به عنوان مقدمه برای تبادل اطلاعات استفاده شود و بسیاری از سیستم ها در حال استفاده هستند.
RSS چیزی است که می تواند به عنوان Sitemp استفاده شود، برای جلوگیری از انجام کارهای تکراری، فقط این کار را انجام دهید.
نوشتن RSS آسان است و حتی تعدادی کتابخانه وجود دارد و وردپرس حتی داخلی است.
......

"آیا نقشه سایت XML واقعا غیر قابل استفاده است؟ 』

پس از مطالعه نکات بالا، می دانید که RSS واقعاً می تواند مشکلات فوق را حل کند، مهمترین آنها این است که نقشه سایت XML به راحتی قابل نگهداری نیست. مشکلات صفحه فهرست و غیره به این معنی نیست که نمی توان از آن استفاده کرد، زیرا این تنها مشکل صفحه "جزیره/یتیم" را باقی می گذارد.

یعنی از نظر مزایای بسیار، RSS می تواند جایگزین نقشه سایت XML برای مشکلات بسیار شود، اگر توانایی توسعه کافی نباشد یا وب سایت در حالت عادی کار کند، نیازی به استفاده از نقشه سایت XML نیست، اما در واقع وجود دارد. هنوز هم استفاده خوبی است این وضعیت برای نقشه سایت (XML) بسیار مناسب است، که برای نمایه سازی صفحات وب استفاده نمی شود، بلکه برای حذف فهرست صفحات وب استفاده می شود.

مدیریت وب سایت اغلب با نیاز به حذف سریع برخی از صفحات از موتور جستجو مواجه می شود. این ممکن است به دلیل کپی رایت، خطا یا حملات باشد و ممکن است تعداد زیادی از این صفحات وجود داشته باشد و برای پیاده سازی RSS مناسب نیست، چه برسد به اینکه بگذریم. اگر می‌خواهید برای تعداد زیادی از URLها به Index API تکیه کنید، در این زمان، «کارآمد» است که نقشه سایت XML را به‌عنوان یک اعلان یک‌باره در نظر بگیرید.

اگرچه گوگل مستقیماً گفته است که چرخه ضبط XML بسیار بدتر از RSS است، اگر فقط یک بار گرفتن آن برای گوگل الزامی باشد چه؟
بهترین روش‌ها برای نقشه‌های سایت XML و فیدهای RSS/Atom | وبلاگ مرکزی جستجوی Google | توسعه دهندگان Google
سطح وب‌مستر: متوسط ​​تا پیشرفته ارسال نقشه‌های سایت می‌تواند بخش مهمی از بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها باشد. نقشه‌های سایت…


یعنی ابتدا صفحه‌ای را که می‌خواهید حذف کنید به کد پاسخ HTTP به 404 تغییر دهید یا noindex را به متا داده اضافه کنید و سپس این فهرست‌های URL را در یک نقشه سایت (XML یا txt) درآورید و در جستجو قرار دهید. کنسول نقشه سایت را ارسال کنید، خزنده آن را به سرعت به روز می کند، در این زمان، به دلیل 404 یا noindex، به سرعت از فهرست حذف می شود و سپس می توان آن را از نقشه سایت حذف کرد تا از هدر رفتن بودجه خزنده جلوگیری شود...

البته فرض این مشکل این است که وب سایت تعداد زیادی نقشه سایت را ارسال نکرده و سپس نقشه سایتی را که می خواهد از فهرست خارج شود در صف قرار داده است، بنابراین مدتی طول می کشد تا اعمال شود، اگرچه این نیز یکی از موارد است. دلایل عدم استفاده از تعداد زیادی از URL Sitemaps.

"آیا استراتژی بهتر از نقشه سایت وجود دارد؟ 』

البته پاسخ مثبت است، درست مانند Google Index API که در بالا ذکر شد، می توان از آن به عنوان یک راه سریعتر برای خزنده برای فهرست کردن URL ها استفاده کرد، اما روزانه تنها 200 URL وجود دارد، بنابراین برای وب سایت های بزرگ، هزاران صفحه وب تولید می شود. هر روز قابل اجرا نیست و این قسمت در حال حاضر عمدتاً برای زندگی یا کار استفاده می شود، ناگفته نماند که نیاز به اجرای پرسنل فنی دارد.

استفاده دیگر در RSS WebSub است که در مرکز انتشارات Google News نیز استفاده می شود، اما از نظر تئوری این یک خزنده متفاوت است، مشخص نیست که آیا اطلاعات را مبادله می کند یا خیر، اما معمولاً یک ورود به Google News نیز وجود دارد که راهی برای افزایش ترافیک .

اما با این همه گفتن، باز هم می‌خواهم یک نکته کلیدی را بازگردانم، یک وب‌سایت باید لینک‌های خوبی برای کلیک کردن کاربران داشته باشد. وب‌سایت باید به این موارد فکر کند و آنها را پیاده‌سازی کند. برای چیزهای اساسی مانند نقشه سایت لازم نیست. زیرا اگر واقعاً چنین "ساختار سایت" حاصل شود، تقصیر اوست که گوگل به خوبی خزیده نیست، نه شما. اشتباه است، اگرچه در نهایت شما هنوز باید در مقابل گوگل تعظیم کنید و "باگ ها را به عنوان ویژگی ها تلقی کنید"، این یک چیز دیگر است. موضوع.

توجه: اما ویدئو، تصویر و نقشه سایت خبری موضوع دیگری است، بنابراین در این مقاله در مورد آن صحبت نمی کنم

[ بازدید : 42 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

وب و مزایای آن و بررسی مختصر تاریخچه آن

يکشنبه 20 شهريور 1401
20:36
یزدان

تاریخچه Web3 به طور خلاصه


مقاله ترجمه شده توسط انجمن پروتکل KILT به زبان اسپانیایی، مقاله اصلی: تاریخچه Web3 به طور خلاصه


آیا Web3 فقط تبلیغات است یا بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما در آینده خواهد بود؟ در اینجا تاریخچه مختصری از وب برای قرار دادن Web3 در زمینه وجود دارد.


Web3 اغلب با عبارات آرمان گرایانه با وعده آزادی، دموکراسی و اینترنت عادلانه تر برای همه به تصویر کشیده می شود. با این حال، برخی از کاربران اینترنت ممکن است به دلیل اتصال Web3 به ارزهای رمزپایه و فناوری پیچیده بلاک چین معذب شوند. دیگران فکر می کنند که این فقط برای کاربران فناوری یا موارد استفاده تخصصی مانند بازی، متاورس، NFTs یا امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است.

سفارش ساخت سایت در فریلنس پروژه

اما Web3 مزایای عملی و اقتصادی بیشتری نسبت به آن ارائه می دهد. لایه پروتکل جدید پروتکل های اینترنتی موجود را گسترش می دهد، نوآوری را به وب باز می گرداند و ارزش آفرینی را افزایش می دهد: فرآیند تبدیل منابع به چیزی با ارزش برای دیگران. نگاهی به چگونگی توسعه وب تا کنون نشان می دهد که چگونه آن تکامل یافته و تحولات فعلی را در چشم انداز قرار می دهد.

وب 1


وب چنان بخشی جدایی ناپذیر از زندگی امروزی است که تصور زندگی بدون آن دشوار است.

طراحی لوگو با بهترین طراحان لوگو

اینترنت اولین بار در سال 1978 ظاهر شد، زمانی که توسط ارتش توسعه و تامین مالی شد. این زیرساخت از پروتکل های مختلفی مانند IP، TCP، UDP و SMTP تشکیل شده بود که اکثر آنها امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرند. اگرچه اینها رایگان و بدون نظارت بودند، پذیرش کند بود. در سال 1991 بود که وب جهانی (www) که توسط تیم برنرز لی در مرکز تحقیقات علمی CERN اختراع شد، ظاهر شد تا "به هر اطلاعاتی در هر مکانی پیوند داده شود". دو سال بعد، این نسخه وب به صورت رایگان برای استفاده عمومی در دسترس بود.


ایجاد ارزش در Web1 کم بود، که بیشتر برای ارسال داده‌ها از A به B یا ایجاد وب‌سایت‌های ثابت که خیلی بیشتر از یک بروشور دیجیتالی نبودند استفاده می‌شد. هرکسی که سرعت آهسته و دردناک اتصال تلفنی پرداخت در دقیقه که برای اتصال به اینترنت لازم است را به خاطر می آورد، به سختی می توانست استفاده گسترده آن را امروز تصور کند!

انجام پروژه متلب در فریلنس پروژه

چندین سال پس از راه‌اندازی آن، بسیاری از وب انتقاد داشتند، که نمونه آن بیانیه سال 1995 معاون استراتژی چندرسانه‌ای AT&T بود که «بیشتر چیزهایی که موفق هستند نیازی به آموزش مجدد 250 میلیون نفر ندارند».

وب2


اما اوضاع در حال تغییر بود. اولین کنفرانس وب 2.0 در سال 2004، پیشرفت هایی را که چند سال قبل برای استفاده از پتانسیل Web1 آغاز شده بود، برجسته کرد. اینها با معرفی وب سایت های تعاملی بیشتر آغاز شد. با ایجاد انفجاری از برنامه‌های کاربردی مفید بر روی پروتکل‌های اصلی که فضای ذخیره‌سازی و محاسباتی، راه‌های آسان برای جستجو، پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی و روش‌هایی برای خرید، فروش و پرداخت چیزها را ارائه می‌داد، ارزش‌آفرینی افزایش یافت.

انجام پروژه در فریلنس پروژه

این نقطه ای است که انحصارات بزرگ آغاز شد. در حالی که شرکت‌ها قبلاً زمین بازی منصفانه‌تری داشتند، در Web2 روانشناسی انسان به شکل نقطه شلینگ، مفهومی از نظریه بازی، فعال شد. آزمایش اولیه شلینگ پوینت از شرکت کنندگان پرسید که کجا و چه زمانی با یک غریبه در نیویورک ملاقات خواهند کرد، بدون هیچ دستورالعمل دیگری. رایج ترین پاسخ ظهر در ایستگاه بزرگ مرکزی بود. در وب، برخی از شرکت ها شروع به تبدیل شدن به "ظهر در ایستگاه بزرگ مرکزی" حوزه خود کردند. با به دست آوردن کاربران بیشتر با ظهور گوشی های هوشمند در سال 2007، زیرا افراد بیشتری به طور روزانه به اینترنت دسترسی پیدا کردند، این شرکت ها به نقاط شلینگ تبدیل شدند.


نقطه شلینگ یک انحصار است که جایگزینی آن بسیار دشوار است. اگر جایگزین شود، نتیجه به طور خودکار به نقطه شلینگ جدید تبدیل می شود و یک انحصار جدید ایجاد می کند. این چشم انداز انحصاری Web2 نوآوری را از بین برد، زیرا برای یک شرکت جدید کافی نیست که محصول بهتری تولید کند، آنها همچنین به بودجه و بازاریابی قابل توجهی برای رقابت نیاز دارند. در همین حال، شرکت های تاسیس شده برای بقا نیازی به نوآوری ندارند، زیرا آنها مالک بازار هستند.


علاوه بر این، اگرچه استفاده از سرویس‌های Web2 عموماً «رایگان» است، کاربر به‌طور غیرمستقیم با داده‌های خود هزینه می‌کند، که اغلب برای تبلیغات هدفمند فروخته می‌شود. شرکتی با داده های زیاد کنترل زیادی دارد. و شرکت های بزرگ با سیلوهای داده های بزرگ تله هکرها هستند.


Web3 برای رسیدگی به این مسائل تکامل یافته است.

وب 3

لیست مجریان نظام مهندسی اراک

به لطف فناوری بلاک چین، پروتکل‌های جدید «چربی» (به این دلیل که عملکرد بسیار بیشتری نسبت به پروتکل‌های «نازک» تاریخی مانند HTTP، IP و غیره دارند) به لایه پروتکل اینترنت اضافه شده‌اند.


این پروتکل ها برای ایجاد زیرساخت های لازم توسعه داده شدند

ارائه خدمات حیاتی مورد نیاز کاربران وب، در زمینه هایی مانند هویت، پرداخت، دارایی، ذخیره سازی و محاسبات. این خدمات جدید شرکتی نیستند. آن‌ها شبکه‌هایی هستند که عموماً غیرمتمرکز هستند و از فناوری بلاک چین پشتیبانی می‌کنند و توسط ارزهای کاربردی، که به نام توکن‌ها یا ارزهای دیجیتال نیز شناخته می‌شوند، پشتیبانی می‌شوند. هر کسی می تواند سکه را بخرد و از آن برای پرداخت هزینه تراکنش ارائه شده توسط سرویس بلاک چین استفاده کند. با داشتن سکه، کاربر بخشی از شبکه را نیز در اختیار دارد. به این ترتیب، بلاک چین امکان ساخت پروتکل ها را نه به عنوان یک شرکت، بلکه به روشی غیرمتمرکز که مالکیت و ابزار را با هم ترکیب می کند، ارائه می دهد. این پروتکل های بلاک چین می توانند جایگزین نقاط شلینگ شوند که خدمات حیاتی را برای کاربران وب و توسعه دهندگان فراهم می کند.


از آنجایی که این پروتکل ها منبع باز و بدون مجوز هستند، زمینه را برای رقابت، نوآوری و انفجار خلق ارزش باز می کند. بار دیگر، پتانسیل عظیمی برای توسعه وجود دارد. هنگامی که خدمات ضروری مانند پرداخت، دارایی، هویت، محاسبات و ذخیره سازی توسط یک شبکه غیرمتمرکز ارائه می شود، این زمینه را برای توسعه دهندگان خدمات جدید و مفید در کنار این موارد ضروری فراهم می کند. پروتکل‌های Web3 همچنین رابط‌های کاربرپسند (API) را ارائه می‌کنند که سرعت توسعه را تا حد زیادی تسریع می‌کنند و در نتیجه موانع ورود استارت‌آپ‌های خلاق را کاهش می‌دهند. این راه‌اندازی منجر به انفجار کامبرین از برنامه‌های غیرمتمرکز (dapps) می‌شود که ابزار اضافی را برای وب به ارمغان می‌آورد و افزایش عظیمی در ایجاد ارزش، به راحتی بیشتر از Web2 می‌کند. برنامه های غیرمتمرکز (dapps) برای ایجاد سرویس های جدید ارزشمند ساخته می شوند، در حالی که سطح پروتکل دایره نقاط شلینگ را می شکند.


همانطور که موانع پذیرش با تجسم‌های قبلی وب برطرف شد، چالش‌های پذیرش Web3 کاهش می‌یابد زیرا برنامه‌ها، کیف پول‌ها و رابط‌های جدید بصری‌تر، کاربرپسندتر و کاربرپسندتر از هر برنامه دیگری می‌شوند. مرورگر. Dapp ها را می توان برای پروژه ها و خدمات خاص ایجاد کرد و پروتکل هایی که برای خدمات مفید هستند، پیشرفت خواهند کرد. و اگر همه چیز برابر باشد، توسعه دهندگان dapp باید برای حفظ سهم بازار خود به نوآوری و بهبود ادامه دهند و ارزش بیشتری را برای کاربران وب فراهم کنند.

پیش رفتن


همانطور که Web1 به طور یکپارچه در Web2 جذب شد، بسیاری از عناصر Web2 در آینده وجود خواهند داشت و در کنار یک شبکه چند زنجیره ای از خدمات غیرمتمرکز Web3 کار می کنند.


حتی در این مرحله اولیه توسعه، چندین پروتکل و برنامه Web3 در حال حاضر وجود دارد. همراه با کیف پول، سال‌های اخیر شاهد رشد نوآوری در دنیای واقعی و خدمات غیرمتمرکز در بسیاری از زمینه‌ها، مانند ذخیره‌سازی (IPFS، Filecoin)، امور مالی (DeFi و صرافی‌های غیرمتمرکز)، و هویت، از جمله dapp‌ها بوده‌ایم. مبتنی بر KILT، مانند SocialKYC. و اعتبارنامه DIDsign (توسط B.T.E. BOTLabs Trusted Entity GmbH).

انجام پروژه برنامه نویسی در فریلنس پروژه

کاربر معمولی اینترنت اهمیتی نمی دهد که برنامه ای که استفاده می کند به چه پروتکل هایی متکی است. آنها فقط به ارزشی که برنامه به زندگی دیجیتال و تجربه آنها اضافه می کند علاقه مند هستند. از آنجایی که تمرکززدایی در Web3 با چیزهای عملی مانند ایجاد هویت دیجیتال و بازگرداندن کنترل داده ها به صاحب آن، همراه با پیشنهادات جدیدتر مانند NFT و متاورس، ارزش ایجاد می کند، پذیرش مانند Web1 و Web2 به رشد خود ادامه خواهد داد. مانند تکرارهای قبلی وب، تنها محدودیت تخیل ماست!

انجام پروژه پایتون با بهترین برنامه نویسان پایتون و بهترین متخصصان وب در فریلنس پروزه


برچسب ها: api , web , dapp ,
[ بازدید : 81 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

دانش در مهندسی شیمی

دوشنبه 3 مرداد 1401
20:44
یزدان

دانش در مهندسی شیمی نقطه شروع خوبی برای درک شیمی مواد است. این به من کمک کرد تا داده های جمع آوری شده را درک کنم و الگوهای موجود در داده ها را با سهولت بیشتری شناسایی کنم. اینجا زمانی است که متوجه می شوم - داده ها تنها زمانی مفید هستند که فرد بتواند آن را به درستی درک کند و به آن معنا بدهد. برای اینکه یک دانشمند داده واقعاً ماهر باشید، باید متخصص موضوع نیز باشید.

سایت سفارش ساخت سایت سایت

علاوه بر این، این تجربه به من مهارت های تجسم سازی با در نظر گرفتن مخاطب نهایی را به من آموخت، زیرا مخاطبان مختلف دانش فنی متفاوتی در دست دارند. تجسم مناسب ارائه ها را بسیار شهودی و قابل درک تر می کند.

4. MOOCs علم داده


نقطه‌های تجربیات کارآموزی‌ام را به هم وصل کردم و متوجه شدم که به داده‌ها علاقه زیادی داشته‌ام - بنابراین شروع به جستجوی دوره‌های علوم داده کردم. اولین دوره من دوره یادگیری ماشینی Andrew Ng در Coursera بود.


من علاقه مند شدم و با دوره های بیشتری در مورد ساختار داده، جبر خطی، احتمال، آمار، یادگیری عمیق و غیره ادامه دادم. در پست زیر، نحوه یادگیری علم داده را توسط خودم برجسته می کنم:

بخش 1: SQL، Python و R

قسمت 2: یادگیری ماشینی (به زودی)

بخش 3: آمار و احتمال (به زودی)


سابقه من در مهندسی به من کمک کرد تا یادگیری ماشینی را به صورت ریاضی با استفاده از مفاهیم جبر خطی و حساب چند متغیره درک کنم. به عنوان مثال، مهندسان شیمی جبر خطی و حساب دیفرانسیل و انتگرال چند متغیره را برای انجام بهینه سازی عددی می آموزند - چه با استفاده از شیب نزول یا روش نیوتن - زیرا مهندسان شیمی به طور مداوم برای بهترین عملکرد بهینه سازی می کنند.


همه این تجربیات به من کمک کرد اولین نقش واقعی خود در علم داده را در سازمان حمل و نقل زمینی (LTA) به دست بیاورم.

4. کارآموزی علوم داده با سازمان حمل و نقل زمینی (LTA): همه را با هم جمع می کند


این اولین فرصت من برای تجربه خط لوله علم داده از ابتدا تا انتها بود.

LTA یک هیئت قانونی زیر نظر وزارت حمل و نقل است

انجام پروژه انجام پروژه متلب متلب

مشکل


ما هر روز با روش های مختلف حمل و نقل از مکانی به مکان دیگر سفر می کنیم. توانایی پیش‌بینی الگوهای حرکت شهروندان با استفاده از روش‌های مختلف حمل‌ونقل، به برنامه‌ریزی شهری در سنگاپور کمک زیادی می‌کند. بنابراین، آیا می‌توانیم بر اساس حسگرهای تلفن‌هایمان پیش‌بینی کنیم که یک کاربر در چه مسیری سفر می‌کند؟


راه حل


وقتی در سفر بودم، داده‌های حسگر شتاب و چرخش را روی تلفنم جمع‌آوری کردم. سپس داده ها با استفاده از تکنیک های پردازش سیگنال (تبدیل فوریه) پیش پردازش می شوند. با استفاده از این داده ها، یک مدل چند کلاسه برای پیش بینی 4 حالت سفر ساخته شد: پیاده روی، قطار، اتوبوس و بیکار (غیرحرکت).


نتایج خیلی ضعیف نیستند - این مدل توانست به طور قابل توجهی بهتر از یک مدل پایه که یک روش حمل و نقل را همیشه پیش‌بینی می‌کند، عمل کند. در نهایت، من توانستم به یکی از سطوح C LTA ارائه دهم - این شخصاً یک تقویت کننده اعتماد به نفس عالی بود و واقعاً به من انگیزه داد تا در این مسیر ادامه دهم.

ارائه (کد و اسلایدها اینجا هستند)

6. پروژه ها


در طول مسیر، مدتی را نیز صرف ساختن چندین پروژه دیگر کرده ام که واقعاً به ایجاد درک من در مورد این موضوعات کمک کرده است.

یک پروژه بینایی کامپیوتری: یک آشکارساز احساسات در زمان واقعی با استفاده از Keras و OpenCV

پروژه تجسم سازی تابلو: "علم داده در سراسر جهان چقدر متفاوت است؟"

یک پروژه آماری: "آیا هزینه های بالاتر منجر به آموزش ضعیف تر می شود؟"


در اوقات فراغت در مورد یادگیری ماشینی و آمار نیز می نویسم. در اینجا برخی از پست های وبلاگ من آمده است:


چه چیزی غذا عالی را ... عالی می کند؟ (استفاده از ML و نمودارهای وابستگی جزئی در جستجوی یک غذا خوب)

تفسیر مدل های یادگیری ماشینی جعبه سیاه با استفاده از LIME (درک پیش بینی کننده سرطان سینه)


7. کلمات پایانی


همه این تجربیات من را به جایی که امروز هستم می‌رساند - به‌طور باورنکردنی برای آنچه که به‌عنوان یک تحلیلگر داده‌ها برایم پیش می‌آید هیجان‌زده هستم.


من قصد دارم در طول مسیر به عنوان یک تحلیلگر داده به نوشتن در مورد یادگیری خود ادامه دهم. در همین حال، من همچنین یک Micromasters در آمار و علم داده توسط MITx (که به جرات می‌توانم بگویم یکی از چالش‌برانگیزترین کارهای دوره‌ای است که تا کنون داشته‌ام) را دنبال می‌کنم، و امیدوارم در نزدیکی کارشناسی ارشد در علوم داده / هوش مصنوعی / علوم کامپیوتر آینده.


اگر راهنمایی یا سوالی در مورد من دارید، لطفاً در لینکدین من به من مراجعه کنید یا در زیر نظر خود را بنویسید. :)

طراحی لوگو با بهترین طراحان لوگو

با تشکر فراوان از سوفی برای بازخوردش در مورد این پست.


[ بازدید : 1022 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مهندسی شیمی به علم داده - سفر من تا کنون

دوشنبه 3 مرداد 1401
20:28
یزدان

مهندسی شیمی به علم داده - سفر من تا کنون

من اخیراً از دانشگاه فناوری نانیانگ فارغ التحصیل شدم! بدون شک 4 سال یادگیری شگفت انگیز بوده است.

پس از فارغ التحصیلی از مهندسی شیمی و بازاریابی، هیجان زده هستم که به زودی نقش خود را به عنوان تحلیلگر داده در یک استارت آپ فناوری تلفن همراه آغاز کنم.

در این مرحله، احتمالاً متوجه ناهماهنگی بین سوابق تحصیلی من و کاری شده اید که در نهایت انجام دادم. خیلی اوقات، من در مورد آن سؤال می شوم -

"آیا علم داده، بازاریابی و مهندسی شیمی تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند؟"

در این پست، من در مورد سفر خود به عنوان یک دانشجوی مهندسی شیمی و بازاریابی فکر می کنم و نقاطی را که به مسیر من به عنوان یک تحلیلگر داده منتهی می شود را به هم وصل می کنم. من سعی خواهم کرد به طور خلاصه مشکلاتی را که در دوره کارآموزی خود با آن مواجه بودم، و نحوه برخورد با آنها و آموختن از آنها را بیان کنم - و امیدوارم به کسانی که در فکر اقدامی مشابه هستند کمک کنم.
1. کارآموزی بازاریابی در Xfers: ایجاد یک خط لوله داده کوچک

اولین تجربه کارآموزی من با Xfers در سنگاپور بود.
Xfers یک دروازه پردازش پرداخت است که پردازش کارت اعتباری و نقل و انتقالات بانکی اینترنتی را ارائه می دهد.
مشکل

طراحی لوگو با بهترین طراحان لوگو
در آن مقطع زمانی، Xfers یک فرآیند ورود به مشتری به صورت دستی داشت. یعنی یک مشتری بالقوه ابتدا یک فرم استعلام را برای تیم فروش Xfers ارسال می کند، که سپس با مشتریان تماس می گیرد تا تصمیم بگیرد که آیا آنها برای خدمات Xfers مناسب هستند یا خیر. با این حال، این روند خسته کننده و تا حدودی ناسازگار بود.
راه حل

اگر بتوانیم این فرآیند را خودکار کنیم چه؟ ایده این است که به مشتریان اجازه دهید یک فرم را بر اساس نیازهای خود پر کنند. پاسخ‌ها به‌طور خودکار یک صفحه‌گسترده را پر می‌کنند، جایی که «امتیاز تناسب» محاسبه می‌شود. اگر امتیاز به یک آستانه برسد، مشتری به طور خودکار به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری خود اضافه می شود. بنابراین تیم فروش می تواند با نادیده گرفتن سرنخ های نامربوط در زمان صرفه جویی کند.
تغییر در گردش کار برای Xfers

من آنجا بودم، یک مهندس شیمی بدون پیشینه کدنویسی و نوشتن جاوا اسکریپت (بخوانید: سرقت ادبی از StackOverflow). من نمی دانستم، من یک خط لوله داده کوچک راه اندازی می کردم و یک فرآیند تصمیم گیری مبتنی بر داده را خودکار می کردم. مطمئناً با کدهای سطح تولید فاصله زیادی داشت، اما برای من چشم‌نواز بود و به‌طور جدی‌تر به دنبال کدنویسی و تجزیه و تحلیل داده‌ها شدم.
2. کارآموزی تحلیلگر بازاریابی در Fave: تصمیم گیری مبتنی بر داده

توقف بعدی:
فاو اساسا گروپون آسیای جنوب شرقی است.
مشکل

خبرنامه روزانه Fave یکی از محرک های اصلی درآمد در Fave بود - محبوب ترین معاملات Fave را به کاربران ما توصیه می کند. برای انتخاب مرتبط ترین معاملات، تیم به صورت دستی معاملات را بر اساس عملکرد گذشته خود رتبه بندی می کند. این یک اکتشافی عملی بود که به خوبی به تیم خدمت کرد.
یک خبرنامه ارسال شده توسط Fave. در اینجا دو معامله نشان داده شده است.

انجام پروژه انجام پروژه متلب متلب

با این حال، توصیه های ارائه شده شخصی نبودند. اولین نمونه اولیه ما تقسیم بندی مشتریان و توصیه معاملات مختلف به هر بخش بود. من وظیفه داشتم روزانه معاملات را برای بخش های مختلف انتخاب کنم. جای تعجب نیست که این روند نسبتاً کند و ناسازگار بود.
راه حل

بنابراین، دوباره یک سیستم امتیازدهی خودکار را اجرا کردم. به جز این زمان که مجبور شدم روبریک امتیازدهی طراحی کنم - آیا روبریک باید بر اساس متریک A، متریک B یا متریک C، معامله پیشنهادی را انتخاب کند؟ در نهایت، این تصمیم را بر اساس ترکیبی از عوامل / معیارهای مختلف گرفت و آزمایش شد تا ببینیم آیا می تواند بهترین معاملات را توصیه کند یا خیر.
تغییر در گردش کار برای Fave

با نگاهی به گذشته، متوجه شدم که در حال انجام برخی مهندسی ویژگی های ساده برای پیش بینی بهترین معامله و آزمایش عملکرد مدل هستم. هنگامی که یک دانشمند داده به مجموعه داده ها نگاه می کند، از دانش دامنه برای ایجاد ویژگی های جدید استفاده می کند، یک الگوریتم یادگیری نظارت شده را پیاده سازی می کند، سپس یک بررسی عملکرد را با استفاده از تقسیم قطار/آزمون انجام می دهد، فرآیند تفکر چندان متفاوت نیست.
3. کارآموزی تحقیقاتی در سیلیکون ولی: ارتباط داده های فنی

پس از کارآموزی در Xfers و Fave، متوجه شدم که استارت آپ ها را بسیار دوست دارم. بنابراین، این برای من یک رویا است که در سرزمین رویاها باشم… سانفرانسیسکو!

من بسیار هیجان‌زده بودم که فرصتی را با Kuprion به دست آوردم، که یک استارت‌آپ الکترونیکی است که خمیرها و جوهرهای نانومس را تولید می‌کند، که یک «چسب فلزی» مسی قابل جریان با عملکرد حرارتی و الکتریکی برتر است.
مشکل

همانطور که کوپریون در حال توسعه یک ماده جدید بود، ما در تلاش بودیم تا "دستور العمل کامل" را پیدا کنیم که به ما امکان می دهد مواد عالی را بسازیم که در شرایط مختلف کار می کند. این تیم چندین فرضیه را آزمایش می کرد و بنابراین روی دستور العمل های مختلف کار می کرد.

نقش من به‌عنوان کارآموز پژوهشی اجرای آزمایش‌هایی بود که این فرضیه‌ها را تأیید کرد (یا رد کرد) و یافته‌ها را با تیمی از دانشمندان ارائه داد. چالش شناسایی الگوها در داده های پر سر و صدا، تجزیه و تحلیل الگو و ارائه یافته ها به وضوح به تیم من و مشتریان بود.
راه حل

در این دوره کارآموزی من dom

[ بازدید : 1106 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

کدنویسی در مهندسی شیمی

دوشنبه 3 مرداد 1401
20:21
یزدان

کدنویسی در مهندسی شیمی

نقل قول شده توسط میا پوچا


من یک برنامه نویس، یک مهندس نرم افزار یا یک توسعه دهنده نیستم. من علوم کامپیوتر نخواندم و فقط 2 کلاس CS در زندگی ام شرکت کردم. و با این حال، به عنوان دانشجوی دکترای مهندسی شیمی در دانشگاه مینه‌سوتا، تقریباً هر روز از ابزارهای محاسباتی و کد استفاده می‌کنم! من در مقطع کارشناسی مهندسی شیمی خواندم زیرا عاشق شیمی و ریاضی بودم و فکر می کردم می توانم از تکنیک های مهندسی برای حل مسائل پیچیده و جالب استفاده کنم. تصور می‌کردم که به عنوان یک دانشجوی دکترا در آزمایشگاه باشم و محلول‌ها را پیپ‌ت کنم و مواد شیمیایی را در لیوان‌ها مخلوط کنم تا این کار را انجام دهم. به نظر می رسد، راه های زیادی برای کشف علم و مهندسی در خارج از آزمایشگاه وجود دارد - مانند استفاده از رایانه!

انجام پروژه انجام پروژه متلب متلب

به عنوان دانشجوی دکترا در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه مینه سوتا، تقریباً هر روز از ابزارهای محاسباتی و کد استفاده می کنم!


تحقیق فعلی من از تکنیک های محاسباتی برای شبیه سازی نحوه حرکت گرما و جرم در سیستم های پیچیده استفاده می کند. می‌توانم تصور کنم که در سیستمی که از پایین (مانند ماهیتابه روی اجاق گاز) گرم می‌شود، در مقابل حرارت دادن از بالا (مانند کباب کردن) سیال چگونه حرکت می‌کند. من می توانم مدل و پیگیری کنم که اگر محلول آب نمک را با سرعت 10 در مقابل 1 دور در دقیقه بچرخانید، چقدر خوب مخلوط می شود. انجام شبیه‌سازی‌های محاسباتی بسیار قدرتمند است زیرا اغلب ارزان‌تر و سریع‌تر از انجام آزمایش هستند و اطلاعاتی را به شما می‌دهند که نمی‌توانید در آزمایش اندازه‌گیری کنید.

طراحی لوگو توسط بهترین طراحان لوگو لوگو

برنامه‌ای که برای حل این مشکلات استفاده می‌کنم به زبان C نوشته شده است. اگرچه خودم آن را ننوشته‌ام، اما اغلب آن را به‌گونه‌ای تغییر می‌دهم که با مشکلی که می‌خواهم حل کنم، آن را تغییر می‌دهم. در حالی که من خود را یک برنامه نویس C نمی دانم، به اندازه کافی در مورد برنامه نویسی می دانم که بتوانم دستور زبان را برای حل مشکل موجود انتخاب کنم.


من همچنین پست پردازش و Matlab و Python زیادی انجام می دهم. شبیه‌سازی‌ها اغلب مجموعه‌ای از داده‌های دما و سرعت را به دست می‌دهند که من باید آنها را به نمودار تبدیل کنم. من می توانم اسکریپت های Matlab بنویسم تا طرح های آموزنده ای بسازم که به راحتی قابل خواندن باشد.


علاوه بر این، من اغلب در حین اندازه‌گیری نتیجه، همان شبیه‌سازی را با تغییر یک متغیر تکرار می‌کنم. به جای اینکه این کار را به صورت دستی انجام دهم، می توانم اسکریپت هایی را در پایتون بنویسم تا این کار را خودکار کنم! من احتمالا روزهایی از زندگی خود را با خودکار کردن این فرآیندها نجات داده ام. در واقع بسیار سرگرم کننده است - من حتی یک برنامه در تلفنم دارم که می توانم از راه دور به رایانه محل کارم وارد شوم تا شبیه سازی ها را در حین انجام کار سرگرم کننده بررسی کنم ... مانند کایاک سواری در دریاچه ای در اینجا در مینه سوتای زیبا :).


در واقع بسیار سرگرم کننده است - من حتی یک برنامه در تلفنم دارم که می توانم از راه دور به رایانه محل کارم وارد شوم تا شبیه سازی ها را در حین انجام کار سرگرم کننده بررسی کنم ... مانند کایاک سواری در دریاچه ای در اینجا در مینه سوتای زیبا :).


من برای ابزارهای علوم کامپیوتری که آموخته ام که باعث می شود مهندس بهتری باشم بسیار سپاسگزارم.

سایت سفارش ساخت سایت سایت کده

میا پوچا دانشجوی دکترای مهندسی شیمی در دانشگاه مینه سوتا است.


[ بازدید : 610 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

اصل عدم قطعیت استارتاپ

يکشنبه 2 مرداد 1401
22:39
یزدان

اصل عدم قطعیت استارتاپ

کاوش در مبادله غیرممکنی که همه استارتاپ ها باید انجام دهند: شرط بندی در حال حاضر در مقابل شرط بندی برای آینده.

عکس بن ویکز در Unsplash


شباهت شگفت انگیزی بین فرآیند راه اندازی یک شرکت و علم وحشی فیزیک کوانتومی وجود دارد. هر دو هرج و مرج، غیرقابل پیش بینی و از بسیاری جهات ضد شهود هستند. و یک اصل خاص که فکر می کنم به خوبی ترجمه می شود، همان چیزی است که من آن را اصل عدم قطعیت راه اندازی می نامم.

انجام پروژه متلب متلب

در اواخر دهه 1600، آیزاک نیوتن به تنهایی درک بشر از جهان را تغییر داد. در یک بازه زمانی چند ساله، او حساب دیفرانسیل و انتگرال را اختراع کرد، قوانین حرکت را استخراج کرد، همه جا بودن گرانش را توضیح داد و بسیاری از شاهکارهای باورنکردنی دیگر را انجام داد. زیربنای بسیاری از کارهای او در فیزیک، مشاهده ای نسبتاً ساده و به ظاهر واضح است: اشیا را می توان فقط در یک مکان در یک زمان پیدا کرد، و فقط می توان آنها را در حال حرکت در یک جهت در یک زمان مشاهده کرد. اما همانطور که مشخص است، نیوتن اشتباه کرده است.


اصل عدم قطعیت را وارد کنید. سه قرن بعد، در سال 1927، ورنر هایزنبرگ ثابت کرد که محدودیتی اساسی برای دقت اندازه گیری جهان وجود دارد. به طور خاص، هرچه سرعت یک ذره خاص را دقیق‌تر اندازه‌گیری کنیم، موقعیت آن ذره را می‌توان با دقت کمتری اندازه‌گیری کرد و بالعکس.


به عنوان مثال، اگر کسی بخواهد به یک الکترون نگاه کند و جهت حرکت آن را تعیین کند، متوجه می‌شود که با دقیق‌تر شدن اندازه‌گیری جهت آن، اندازه‌گیری‌های آنها در مورد موقعیت آن کمتر خواهد بود. و بنابراین زیربنای کل جهان و تمام قوانین فیزیک آن یک معامله است. همیشه باید بین شناخت حال (موقعیت) و دانش آینده (جهت) مصالحه ای صورت گیرد.

طراحی لوگو با بهترین طراحان لوگو

در دنیای استارتاپ ها هم همینطور است. من حرفه‌ام را صرف ساختن محصولات و ویژگی‌های مصرفی کرده‌ام که همه آن‌ها به درستی شروع نشدند. برخی از آنها مخاطبان خود را پیدا کردند و موفق شدند. بسیاری از آنها هرگز واقعاً کار نکردند و متعاقباً شکست خوردند. با این حال، همه آن‌ها یک سفر بسیار رایج و بسیار دشوار را پشت سر گذاشتند، سفری که در اصل عدم قطعیت استارت‌آپ دنبال می‌شد.


در اوایل چرخه عمر یک محصول، تیمی که آن را توسعه می‌دهد، مفروضات خاصی را در مورد نیازهای مشتری، رقابت، درک کاربر، نیروهای بازار گسترده‌تر و غیره ایجاد می‌کند. . با این حال، همیشه روشن نیست که چگونه آنها اشتباه می کنند، و اینکه آیا این فرضیات نادرست نیاز به یک تغییر جزئی دارند یا یک محور بزرگ.


یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی استارت‌آپ‌ها در هر مرحله از توسعه اولیه این است که تصمیم بگیرند کدام یک از مفروضات متعدد خود را می‌خواهند دو برابر کنند و کدامیک را می‌خواهند بازبینی کنند. این اصل عدم قطعیت استارتاپ در کار است. با توجه به اینکه یک استارت‌آپ نمی‌داند کدام شرط به نتیجه می‌رسد، همیشه بین تمایل او به تقویت تعهدش به هر ایده خاص و تمایلش برای حفظ اختیاری بودن و ادامه یافتن راه‌های جدید، یک معاوضه وجود دارد. این یک طنز غم انگیز است: شرکت می خواهد به سرعت رویکرد برنده را پیدا کند تا بتواند تمام منابع خود را به این ایده اختصاص دهد. اما از آنجایی که نمی داند کدام رویکرد برنده است، به طور همزمان از سرمایه گذاری بیش از حد و منحرف کردن منابع از اکتشاف می ترسد.


من بارها و بارها این اتفاق را دیده ام. به عنوان مثال، در روزهای اولیه شرکت من Anchor، ما تمایل داشتیم که ترجیحات اختیاری و تکرار را بیش از حد نمایه کنیم. و در حالی که این کار موثر بود و در نهایت منجر به یک محصول عالی شد، اما زمان بسیار زیادی طول کشید (و زمان، برای یک استارتاپ، تنها تابع یک چیز است: پول محدود در بانک). اگر بیش از این طول می کشید، ممکن است کار نکرده باشد. من عکس آن را در استارت‌آپ‌های دیگر نیز دیده‌ام، جایی که عدم تکرار و تعهد بی‌موجه به یک فرضیه زودهنگام، کشنده است.


اصل عدم قطعیت استارتاپ نشان می دهد که هر چه بیشتر بر زمان حال تمرکز کنید، کمتر می توانید برای آینده آماده شوید. و هرچه بیشتر برای آینده آماده شوید، اکنون کمتر موثر خواهید بود. جادوی موفقیت به این بستگی دارد که یک استارتاپ راهی برای خروج از برزخ اصل عدم قطعیت استارتاپ پیدا کند.


طراحی سایت سفارش طراحی سایت طراحی سایت

چه زمانی این catch-22 مانع توسعه محصولات جدید می شود؟ زمانی که محصولات به نقطه عطف گریزان Product Market Fit برسند. این اصطلاح معمولاً به عنوان چیزی شبیه به "زمانی که یک محصول مخاطبان هدف خود را پیدا می کند و می تواند تقاضای آنها را برآورده کند" تعریف می شود. این مرحله فوق العاده ای است که در آن توسعه از محورها و تکرار و به مقیاس گذاری تغییر می کند.


اما من فکر می کنم تعریف دیگری از Product Market Fit به همان اندازه درست است. این نقطه ای است که اصل عدم قطعیت استارتاپ بخشنده تر می شود. وقتی یک تیم این اطمینان را به دست آورد که می داند کجاست (موقعیت خود)، می تواند توجه و منابع خود را به سمت رشد و مقیاس پذیری (سرعت خود) منحرف کند.


اصل عدم قطعیت استارت آپ واقعی است و برندگان و بازندگان را به طور یکسان تحت تأثیر قرار می دهد. هر شرکت بزرگی که شما را انجام داد


[ بازدید : 468 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به عمومی و مهندسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]